مشکلات خواندن از اساسی ترین مشکلاتی است که کودکان با نارساییهای ویژه، یادگیری با آن مواجه هستند زیرا کودکی که نمی تواند بخواند شانس بسیار کمی جهت موفقیت در مدرسه دارد. تاخیر در رشد سیستم عصبی مرکزی یا آسیب های مغزی اکثراً به عنوان عدم توانایی در خواندن ذکر می شود. صدمه به مراکزی از مغز که کنترل تکلم، شنوایی، بینایی را به عهده دار نیز می تواند نارساخوانی را به وجود آورد. دیس لکس یا نارساخوانی، اصطلاحی است که برای کودکان که علی رغم هوش طبیعی قادر به خواندن نیستند بکار می رود این گروه از کودکان ممکن است واژه های بسیاری را بدانند و به راحتی آنها رادر مکالمه بکارگیرند اما قادر به درک و شناسایی نشان های نوشتنی یا چاپی نیستند.
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق
بیان هدف های کلی و آرمانی تحقیق
بیان فرضیه ها
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
پیشینه موضوع
مشکلات حوزه دید
مشکلات زبان
مشکلات بصری – فضایی و حرکتی
بعضی عوامل مؤثر دیگر در نارساخوانی
خواندن زبانی به عنوان وسیله ای برای یادگیری خواندن
ایجاد محیط مناسب
آموزش خواندن
پیشینه تحقیق
تحقیقات در خارج
تحقیقات در ایران
فصل سوم
جامعه آماری
روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
روش آماری
درباره این سایت